برگزاری نمایشگاه تجاری هنوز در بازاریابی اهمیت دارد

برگزاری نمایشگاه تجاری هنوز در بازاریابی اهمیت دارد

برگزاری نمایشگاه تجاری هنوز در بازاریابی اهمیت دارد

یکی از برنامه های بازاریابی هر شرکتی برگزاری نمایشگاه های تجاری است. بسیاری از بازاریابان بر این اعتقاد دارند که این نمایشگاه ها دیگر فایده ای ندارند و کارایی خود را از دست داده اند. جالب است آماری را به شما که در حال خواندن این مقاله در سایت ماکزیمم هستید، برسانیم.

در آمریکا حدود 70 درصد کارخانجات و شرکت ها برای معرفی محصولات خود از برگزاری نمایشگا ها استفاده می کنند. امروزه که با ورود اینترنت و فضای آنلاین همه فکر می کنند نمایشگا های تجاری مرده اند، اما تحقیقات ثابت کرده است اینگونه نیست. برای بسیاری از تجارت ها این نمایشگا ها مکان بسیار مناسبی برای دستاوردهای مهم است. در این نمایشگاه ها، مشتریان می توانند محصولات را ببینند و اطلاعات مورد نیاز خود را درباره محصول و خدمات به شکل مستقیم از مسئولان مربوطه اخذ کنند. شما در نمایشگا های آنلاین یا مجازی نمی توانید چنین تجربه هایی را به مشتریان تان ارائه کنید. البته شرکت هایی هم هستند که نمایشگا های آنلاین و مجازی برگزاری می کنند.

برای مثال EcomXpo  یک نمایشگاه آنلاین برای بازاریابان آنلاین است. این نماشگاه به علت اینکه کلیه فعالیت هایش مجازی است می تواند نمایشگاه های مجازی برگزار کند. بدون شک برگزاری این نمایشگاه برای لوازم سنتی امکان پذیر نیست و مفید نمی باشد.

همچنین حضور در نمایشگا های تجاری باید بخشی از برنامه کلی شما در حوزه فعالیت تان باشد. شما باید از هدف های خود برای حضور در این نمایشگاه ها کاملاً مطلع باشید.

اگر قصد دارید میزان آگاهی و اطلاعات درباره حوزه فعالیت تان را افزایش دهید یا موقعیت خود را در میان رقبا بهبود ببخشید، حضور در نمایشگاه های تجاری بسیار مفید است. اما اگر قصد دارید که بهبود موقعیت تان به افزایش فروش منجر شود، این نمایشگاه ها گزینه خوبی نیستند. امروزه شرکت های بسیاری وجود دارند که از این نمایشگاه ها برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و کسب تجربه آنها استفاده می کنند همچنین بسیاری از این شرکت در کنار این نمایشگاه ها، نمایشگا های جنبی نیز برگزار می کنند. انجام و برگزاری این نمایشگاه ها در فضای مجازی عملا امکان پذیر نیست. همچنین اگر شما قصد دارید تا برندسازی کنید این نمایشگاه ها می توانند بسیار مفید باشند. نمایشگاه های تجاری صرف نظر از نوع و حجم و مقیاس شان همچنان برگزار می شوند و هرگز تعطیل نخواهند شد.

برای "دوره آموزش بازاریابی(مقدماتی)" بیشتر

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان