پیام های بازاریابی خودتان را بیازمایید

پیام های بازاریابی خودتان را بیازمایید

پیام های بازاریابی خودتان را بیازمایید

به خاطر داشته باشید که اگر صرفا همکاران شما در شرکت معتقد باشند پیام های بازاریابی شما درست تدوین و هدف گذاری شده اند این بدان معنا نیست که مشتریان شما نیز اینگونه فکر می کنند.

برخی از شرکت ها تردید دارند که باید با ارتباط با مشتریان پیام هایی را که برای آنها فرستاده اند مورد ارزیابی قرار دهند. اگر شما با ارتباط و تعامل با مشتریان تان تلاش می کنید تا از نیازهای آنها مطمئن شوید و این نیازها را برای آنها تامین کنید، ممکن است این مشتریان به شما کمک کنند تا از نیازهای مشتریان دیگر نیز آگاهی پیدا کنید. ممکن است باور این مساله برای شما سخت باشد اما بسیار کم دیده ام که وقتی از مشتری خواسته ام که نظرش را درباره یک پیام بازاریابی ارائه کند، به من پاسخ نه داده باشد.

ایده بررسی پیام بازاریابی می تواند خطرناک باشد. در صورتی که پیام شما در آزمون موفق نشود چه پیش خواهد آمد؟ اگر شما و همکاران تان بخواهید پیامی را برای بازاریابی انتخاب کنید که برای مشتریان قابل درک نباشد چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد؟

 ارزیابی و بررسی پیام بازاریابی باید در چند مرحله انجام شود:

بررسی پیام را نباید با همه مشتریان شروع کرد بلکه باید با تعداد کمی از مشتریان شروع کنید.

شما در اینجا به دنبال ابن هستید که بدانید مشتریان شما درباره شرکت شما، محصول شما، خدمات شما، نیروهای شما و مدیران شما چه فکر می کنند. شما نمی توانید از طریق بررسی آنلاین و یا مصاحبه های از پیش تعیین شده این نوع اطلاعات را ب دست بیاورید. در ابتدای این روند باید ایده های مشتریان را درباره پیام های بازاریابی تان جمع آوری کنید. موثرترین راهکار برای جمع آوری این نوع از اطلاعات مصاحبه با مشتریان است. این نوع مصاحبه ها معمولا 30 الی 60 دقیقه هستند. یا به شکل رودرو یا به شکل گفتگوی تلفنی انجام می شوند. اما مصاحبه های رودرو بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر می توانید تعدادی از سوالاتی را که در گفتگو با مشتریان برای بررسی پیا های بازاریابی مطرح کرد، ارائه می شوند:

فکر می کنید ایده اصلی پیام بازاریابی ما چیست؟

این پیام ها برای شما چه معنایی دارند؟

آیا این پیام برای شما مهم است؟

آیا در این پیام نیازهای شما مورد توجه قرار گرفته اند؟

چرا این پیام قابل باور و معتبر است؟

آیا این پیام، پیشنهادات ما را به شکلی متفاوت ارائه می کنند؟

اطلاعاتی که از طریق این مصاحبه ها به دست می آورید به شما کمک خواهند کرد تا به شکلی متفاوت به پیام های بازاریابی تان نگاه کنید. در این مرحله اطلاعات مرتبط را انتخاب می کنید و بازخوردها رابا پیام های بازاریابی تان در کنار هم قرار می دهید و پروسه رسمی آزمودن پیام ها را شروع می کنید.

افراد زمانی که درباره تحقیقات بازاریابی سخن می گویند اغلب تصور می کنند این فعالیت پرهزینه و پیچیده است و برای اجرای آن به گروه های متمرکز، انجام مصاخبه های زیاد و شیوه های دشوار نیاز داریم. واقعیت آن است که شما برای آنکه بدانید که در بازاریابی در مسیر درستی قرار دارید نیاز ندارید که میلیون ها دلار هزینه کنید. ترکیبی از تجزیه و تحلیل های کیفی و کمی بهترین راه است البته به کارگیری این روش همیشه ممکن نیست. لازمه انجام تحقیقات کیفی وجود گروه هی متمرکز و انجام ماحبه های رودرو است. لازمه تحقیقات کمی هم بررسی هایی است که در آن افراد از بین چند گزینه یک گزینه را انتخاب می کنند. اگر بتوانید از یک گروه 300 نفره نظرسنجی کنید در این صورت اطلاعات به دست آمده از لحاظ آماری معتبر خواهد بود. مصاحبه از یک گروه 30 نفره معتبر نخواهد بود.

صرف نظر از نوع ارزیابی و بررسی شما درباره پیام بازاریابی تان، نتایجی که به دست می آورید ممکن است پیام شما را تائید یا دیگاه های جدیدی به شما راائه کنند و مسیر جدیدی را به روی شما باز کنند تا از ارتکاب اشتباهات قابل اجتناب دروی کنید. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید:

اگر افراد شرکت و یا سازمان تان فکر می کنند پیام بازاریابی شرکت شما درست است این بدان معنا نیست که مشتریان شما نیز این گونه فکر می کنند

برای "دوره آموزش بازاریابی(مقدماتی)" بیشتر

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان