در بازاریابی جنگل و درختان را باهم ببین

در بازاریابی جنگل و درختان را باهم ببین

در بازاریابی جنگل و درختان را باهم ببین

مشتریان شما گزینه های زیادی دارند. این وظیفه شماست که در جهان مملو از امکانات و فرصت ها در آن بخشی از بازاری که در آن فعالیت دارید، مشتریان خود را بیابید و با آنها ارتباط برقرار کنید. به عبارتی این وظیفه شماست که مشتریان را راضی کنید که محصول شما بهترین انتخاب برای مشتریان تان است.

شما باید بتوانید این نکته را درک کنید که شرکت شما، محصول یا خدمات شما در رقابت با دیگر رقبا چگونه ارزیابی می شود و این نکته به شما کمک می کند تا با ایجاد پیامی درست و منطقی و ارسال مناسب آن برای مشتریان آنها را متقاعد و نظر آنها را جلب کنید.

جک تاوت از افراد سرشناس در بخش بازاریابی جمله بسیار معروفی دارد که بیان می دارد:

یا متقاوت باش یا بمیر.

این جمله بیانگر این است که باید نقاط قوت و ضعف خود را مشخص کنید و بر اساس این نقاط ضعف و قدرت پیشنهادات را ارائه کنید. برخی به اشتباه برداشت می کنند که این جمله یعنی ما باید با رقیبان خود رقابت بیشتری انجام دهیم اما هرگز یک رقابت شدید باعث موفقیت شما نمی شود بلکه این شناخت از نقاط قوت و ضعف شماست که باعث می شود شما به موفقیت دست پیدا کنید.

بسیار مهم است که بتوانید افق دیدتان را گسترده کنید و فراتر از محل زندگی خود را ببینید و از آنچه که در اطراف شما به وقوعمی پیوندد اطلاع داشته باشید.

بسیاری از ماها در دام های بازاریابی گرفتار می شویم. به مثال زیر توجه کنید

شما شاید شنیده اید که برخی می گویند شرکت فلان از حمایت شرکایش برخودار نیست و یا استانداردهای جدید کارساز نخواهد بود. ممکن است این حرف ها درست باشند یا نباشند اما چیزی که اهمیت دارد این است که شما باید سرتان را از پنجره بیرون بیاورید و ببینید که آیا آنچه را که مردم می گویند و یا شما به آن اعتقاد دارید، در واقعیت نیز صحیح است یا خیر زیرا در این صورت متحمل شکست سختی خواهید شد.

شما باید حتی تاثیرات بازارهای خارجی را نیز مورد ارزیابی قرار دهید و بدانید که فعالیت رقبای خارجی شما ممکن است فعالیت های سازمان شما را با اختلال روبه رو کند. بنابراین باید اصول رقابت را بشناسید. مسائل سیاسی، اقتصادی و فنی که مشتریان شما با آنها مواجه هستند باید مورد توجه قرار بگیرد.

شما باید از تاثیر عوامل اقتصادی مانند تورم یا افزایش بهره ها وام ها بر انتخاب های مشتریان تان آگاهی داشته باشید. باید فناوری های رایج را بشناسید و اگر می خواهید در حیطه فعالیت خودتان تبدیل به یک رهبر شوید باید همواره یک گام جلوتر باشید. در آخر خواهید دید این شما هستید که با انتخاب های درست و ارائه خدمکات بهتر در مقایسه با رقبا بهتر عمل می کنید.

شرکت متا انسز در آمریکا تامین کننده نرم افزارهای اکتشافی است. این شرکت معرفی محصولات خود را در سال 2006 با صرف چند میلیادر دلار شروع کرد.

مدیران شرکت فکر می کنند که فن آوری جدید آنها در بخش تجهیزات الکترونیکی اکتشافی ارائه داده اند می تواند این بخش را متحول کند اما با کمال تعجب ماهده کردند که مشتریان آنها آمادگی لازم برای استفاده از این تجهیزات مدرن را ندارند. یکی از موانعی که شرکت متال اینسز با آن مواجه شد موانع قانونی بود. این همان مساله ای بود که این شرکت در پیش بینی هایش آن را لحاظ نکرده بود. به همین علت محصولات آنها با استقبال خوبی مواجه نشد. مدیران این شرکت دیدند که بدون مجوزهای قانونی توان ادامه فعالیت نخواهند داشت. بنابراین آنها به مراجع مربوطه برای اخذ مجوز اقدام کردند و توانستند بعد از گرفتن مجوز فروشندگان این نوع از تجهیزات را قانع کنند که محصولات شان در مقایسه با رقبا عالی است. اکنون این شرکت جزء شرکت های معتبر در این زمینه در آمریکاست. این شرکت توانست میزان نفوذ و سودآوری خود را در بازار افزایش دهد. بنابراین باید بتوانید هم جنگل را ببینید و هم تک تک درختان را

برای "دوره آموزش بازاریابی(مقدماتی)" بیشتر

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان