مشتریان را در فعالیت های بازاریابی مشارکت بده آنها درک خواهند کرد

مشتریان را در فعالیت های بازاریابی مشارکت بده آنها درک خواهند کرد

مشتریان را در فعالیت های بازاریابی مشارکت بده آنها درک خواهند کرد

همانطور که قبلا نیز اشاره شد مشتری علاوه بر اینکه پادشاه است ولی نعمت نیز هست. به عبراتی مشتری اول و آخر تجارت شماست. بسیاری از تجارت ها شکست می خورند یا به رشد خود خاتمه می دهند و یا درجا میزنند صرفا به یک دلیل وو آن این است که به مشتریان خود ارزش قائل نیستند.

شما باید بتوانید مشتریان را در گفتگو درباره محصول تان نیز دخیل کنید. حتی می توانید محل تولید محصول تان، پرسنل تان و... را نیز به آنها نشان دهید. ضرب المثل معروفی هست که می گوید:

مساله را به من بگو تا فراموش کنم و نشانم بده تا به یاد بسپارم.

این ضرب المثل را اگر در بازاریابی بخواهیم تعمیم دهیم این معنی را خواهد داد که باید مشتریان را نیز در امور شرکت مشارکت دهیم.

برای اینکه بتوانید محصول و یا خدمات تان را به مشتریان نشان دهید و به عبارتی آنها را نیز شریک قرار دهید سه راه وجود دارد و این راه ها عبارتند از:

راه اول: آنها یکی از پیام های بازاریابی شما را به شکل مستقیم بشنوند

راه دوم: فرد دیگری که از محصول و یا خدمات شما استفاده کرده است تجربه خود را برای این فرد بازگو کند و به این طریق فرد جدید با محصول و یا خدمات شما آشنا شود.

راه سوم: مشتریان تجربه مستقیمی از فعالیت، محصول یا خدمات شما داشته باشندکاملا قابل فهم است که اگر فردی تجربه منفی درباره یک محصول، نام تجاری و یا شرکتی داشته باشد بسیار بعید است که آن شرکت، محصول یا خدمات را به فرد دیگری معرفی کند. پس بسیار مهم است که به مشتریان تان کمک کنیدتا تجربه مثبتی درباره محصول و یا خدمات شما داشته باشند.

تجربه مشتری از محصول و یا خدمات شما می تواند شامل خرید های فیزکی از یک فروشگاه و یا خرید اینترنتی باشد.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که شما باید سعی کنید تجربه مشتری را از خدمات و محصول خودتان به سمت عالی بودن پیش ببرید. شما باید بتوانید حتی به حس های مشتری در لحظه خرید توجه کنید. به عنوان مثال می توان شرکت اپل را بیان کرد. این شرکت حتی در صدای باز شدن جعبه محصولاتش نیز حساسیت به خرج می دهد و می خواهد صدایی ماندگار در ذهن مشتریان ایجاد کند. بنابراین خودتان می بینید که تا چه اندازه می توان در تجربه مشتری نفوذ کرد.

در بسته بندی های محصول خود باید بتوانید تجربه مشتریان را درک کنید. آیا بسته بندی محصول شما سخت باز می شود؟ آیا برای مشتری این راضی کننده است؟

شاید از نظر شما این این مسائل چندان اهمیت نداشته باشند اما در معیارهای بزرگتر تفاوت های فاحشی را ایجاد خواهد کرد.

این تفاوت های جزئی و کوچک یک محصول با محصولات مشابه عواملی هستند که باعث می شوند محصول شما در ذهن مشتریان تان بماند و آنها این ویژگی های خوب محصول شما را به دسوتان و همکاران خود معرفی کنند.

باید این نکته را نیز به خاطر داشته باشید تجربه ای که شما برای مشتریان ایجاد می کنید همانند رشته هایی هستند که پیام بازاریابی شما، محصول و مشتریان را بهم ارتباط می دهد.

در رابطه با پیام بازاریابی می توانید از طریق لینک زیر مطالعه بیشتری به عمل بیاورید

مخاطبان پیام های بازاریابی تان را مشخص کنید

باید بتوانید به ارتباط بین این سه عنصر یعنی پیام بازاریابی و حصول و مشتریان خودتان بیشتر پی ببرید. شما اگر خودتان را جای مشتری بگذارید و قبل از خرید یک تجربه از محصول به شما ارائه شود آیا از ارائه کننده محصول تشکر و قدردانی نمی کنید؟ بی تردید مشتریان شما هم به خاطر اینکه تجربه خوشایندی برای آنها ایجاد کرده اید، از شما تشکر خواهند کرد. شما برای اینکه بتوانید تجربه ای از محصول و یا خدمات تان را برای آنها ایجاد کنید نیاز ندارید که آنها را در جایی دور هم جمع کنید. امروزه فناوری و تکنولوژی این امکان را به شما می دهد که بتوانید از راه دور و زا طریق وبسایت و راه های دیگر این حس خوشایندی را به آنها را انتقال دهید. حتی می توانید از خط تولید محصول تان یک ویدئو بسازید و آن را در اخیتار آنها قرار دهید.

مشتریان تان را در گفتگو درباره محصول و خدمات تان مشارکت دهید. مشتریان را به سمت چیزهایی جذب کنید که برای آنها اهمیت دارد. انجام این اقدامات برای مشتریان بسیار مهم است و باعث می شود آنها در آینده به راحتی محصول و خدمات شما را به خاطر بیاورند.

برای "دوره آموزش بازاریابی(مقدماتی)" بیشتر

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان