مطالب

مشتریان را در فعالیت های بازاریابی مشارکت بده آنها درک خواهند کرد

همانطور که قبلا نیز اشاره شد مشتری علاوه بر اینکه پادشاه است ولی نعمت نیز هست. به عبراتی مشتری اول و آخر تجارت شماست. بسیاری از تجارت ها شکست می خورند یا به رشد خود خاتمه می دهند و یا درجا میزنند صرفا به یک دلیل وو آن این است که به مشتریان خود ارزش قائل نیستند. شما باید بتوانید مشتریان را در گفتگو درباره محصول تان نیز دخیل کنید. حتی می توانید محل تولید محصول تان، پرسنل تان و... را نیز به آنها نشان دهید. ضرب المثل معروفی هست که می گوید: مساله را به من بگو تا فراموش کنم و نشانم بده تا به یاد بسپارم. این ضرب المثل را اگر در بازاریابی بخواهیم تعمیم دهیم این معنی را خواهد داد که باید مشتریان را نیز در امور شرکت مشارکت دهیم. برای اینکه بتوانید محصول و یا خدمات تان را به مشتریان نشان دهید و به عبارتی آنها را نیز شریک قرار دهید سه راه وجود دارد و این راه ها عبارتند از:

مشاهده کامل

4 راه برای تبدیل شدن به شنونده قهار

بالاترین شکل تملق توجه است.  دیل کارنگی   شاید شما هم جزء افرادی باشید که از بزرگان موفقیت این جمله را بارها شنیده اید اینکه یک شنونده خوب باشید. مهارت شنونده خوبی بودن و یا همان هنر خوب گوش دادن مهارتی است که در تجارت و زندگی شخصی اهمیت فراوانی پیدا می کند. علی الخصوص در جوامع امروزی که سطح رقابت بسیار بالاست.در واقع با خوب گوش دادن سعی در جمع آوری اطلاعات بیشتر داریم. دانیل گولمن نویسنده کتاب "هوش عاطفی" در کتاب خود جمله ای بسیار تاثیرگذار دارد. او بیان دارد که: توانایی انسان ها در برقراری ارتباط عاطفی یا همان (EQ) با افراد خیلی بیشتر از (IQ) در موفقیت آنها نقش دارد. همچنین او مهم ترین بخش EQ را بخش حس همدردی یا توانایی درک و هم احساسی با سخن افراد می داند. آقای هوراد گارنر پروفسور دانشگاه هاروارد این ویژگی را تحت عنوان هوش اجتماعی بیان کرده است. ایشان بیان دارند که سودآورترین هوش برای انسان همان هوش اجتماعی است. نکته بسیار مهمی که در اینجا وجود دارد این است که این هوش تنها از طریق شنونده خوب بودن به بالاترین حد رشد خود می رسد. به عبارتی اگر یک شنونده خوب باشیم، می توانیم این هوش را از حالت غیرفعال به حالت فعال دربیاوریم. در ادامه می خواهیم چهار راه حل کلیدی برای شنونده خوب بودن را برای شما بیان کنیم

مشاهده کامل

فصل های زندگی-تابستان(جیم ران)

موفقیت در زندگی کار راحتی نیست، برای یک بذر هم کار راحتی نیست. بذری که که در جستجو برای یافتن نور و تغذیه  مواد شیمیایی از طریق هوا که ضامن سلامتی اش است،  خاک را به کنار می زند. پیشرفت و شادکامی یا موفقیت به هر شکلی مستلزم تلاش و پشتکار مداوم است، چرا که موانع همیشه هستند و ضعیفان و تنبلان را دل سرد می کنند. موانع همیشه هستند.بر یکی که غلبه کنید، مانع دیگری ظاهر می شود تا جای خالی را پر کند. طراحی زندگی به گونه ای است که موفقیت با وجود ناملایمات به دست می آید، نه درغیاب آن.به خاطر وضعیت خود  چالش ها و مشکلات زندگی را مقصر ندانید. آیا بذر از این شاکی است که باید از زیر تخته سنگها راهی برای بیرون آمدن خود از دل خاک بیابد؟ اگر تمام زندگی یعنی تسلیم شدن، آیا در مواجه با نخستین مانع، زندگی ای روی زمین پیدا می شد که سزاوار زیستن باشد؟ در واقع سمت و سوی جریان مداوم و بی وقفه ی زندگی رو به پایین است - که برای ناامیدی، یاس، و دلسردی بهانه  پشت بهانه به دست ما دهد. همیشه باید بهانه ای برای تسلیم شدن باشد؛ همیشه باید بهانه ای برای شکایت باشد. خب، سرگرم شکایت کردن شوید، تا به شدت جریان سرازیری زندگی بیفزایید. تنها چیز خودرو در زندگی علف های هرز هستند. نیازی به کاشتن ندارند، مراقبت هم نمی خواهند. هستی آن ها بر این فرض بنا نهاده شده است که از تلاش های سخت دیگران نغذیه می کنند و زنده می مانند. تابستان زندگی، در واقع زمان محافظت است؛ زمانی برای تلاش و پشتکاری روزانه، برای محافظت از محصول کاشته شده از علف های هرز و آسیب رسان.

مشاهده کامل