بازاریابی باید منجر به فروش بیشتر شود

بازاریابی باید منجر به فروش بیشتر شود

بازاریابی باید منجر به فروش بیشتر شود

بازاریابی فعالیتی است هیجان انگیز و لذت بخش. در واقع بازاریابی بدون هیجان و خلاقیت چیزی جز یک کلمه بی معنا نیست. بسیاری از ایده های بازاریابی ماحصل تفکرات و ایده هایی است که از روی خلاقیت و کنجکاوی به وجود آمده اند. شما روزهایی بوده است که در اواخر شب قبل خواب ایده هایی به ذهن تان زده است و آن را جایی یادداشت کرده اید و سپس در روزهای آینده آنها را اجرا کرده اید. در واقع کاری که شما باید انجام دهید این است که ایده های خود را ابتدا باید در ذهن تان عملی کنید و سپس آنها را عینی به صورت نوشته ای چاپی دربیاورید.

بازاریابی شیوه ای است که در آن شما با استفاده از آن پیام هایی را ابداع کرده و برای مخاطبان و مشتریان ارسال می کنید. این اقدام به جلب توجه مردم به محصول یا خدمات شما منجر می شود و از این طریق در واقع آنها را متقاعد می کنید که محصول و یا خدمات شما را خریداری کنند.

بازاریابی باید منجر به افزایش فروش شود.

در برهه ای از زمان خلاقیت در بازاریابی و تبلیغات مورد انتقاد قرار می گرفت اما اکنون اغلب مدیران اجرایی در شرکت های تولیدی و خدماتی می خواهند تیم بازاریابی آنها با اجرای طرح و برنامه های خود منجر به افزایش فروش شوند.

بازاریابان هیچ علاقه ای به قوانینی که آنها را محدود کند ندارند و در واقع دوست دارند تا خلاقیت آنها آزادانه باشد. برخی از بازاریابان دوست دارند تا وانمود کنند که از بخش راست مغز خود بیشترین استفاده را می کنند. در واقع این افراد تمایلی به مستند سازی و تدوین و ارائه اطلاعات یا تعیین اصول ندارند. البته این تعریف برای همه بازاریابان درست نیست. در واقع بسیاری از بازاریبان نیز هستند که این رویکردها را قبول ندارند. بنابراین باید بدانید که شما به عنوان یک بازاریاب باید اطلاعات دقیقی از بازاریابی داشته باشید و با استفاده از فرآیندها و تجهیزات و فن آوری های نوین برای بهبود کارای و تقویت تاثیرگذاری خود استفاده کنید.

زمانی که از تاثیر گذاری صحبت می شود این سوال به ذهن خطور می کند که کارآمدی یک برنامه بازاریابی بر چه مبنایی مورد ارزیابی قرار میگیرد. افراد زیادی سالیان طولانی تلاش کرده اند به این سوال پاسخ دهند هر اقدامی از ارسال ایمیل گرفته تا مراجعه به سایت یک کسب و کار تا اطلاع رسانی برند و تاثیرات شبکه ای و میزان مکالمات با مشتریان می توانند به عنوان مقیاس برای اندازه گیری یک برنامه بازاریابی مورد استفاده قرار بگیرند.

هر چند خلاقیت یک امر بدیهی در بازاریابی است اما در نهایت چیزی که مهم است این است که بازاریابی باید منجر به افزایش فروش شود. به عبارتی تمامی فرآیندهای بازاریابی برای این صورت می گیرد که محصول یا خدمات شما مورد توجه مشتریان قرار بگیرد و مشتریان نیز حاضر باشند بابت این محصول یا خدمات شما هزینه پرداخت کنند.

شاید در زمان عامیانه که صحبت از ارتباط میان بازاریابی و فروش بیشتر به میان می آید، کاری راحت به نظر برسد اما این کار چندان راحت و آسان نیست و به عبارتی ارتباط میان فعالیت های بازاریابی و افزایش فروش یک کار پیچیده و سختی است. برای مثال بخش روابط عمومی یک شرکت کمک می کند که آگاهی عمومی درباره محصول یا خدمات را افزایش دهند. تاکتیک های خاص روابط عمومی مانند معرفی و ارائه برخی محصولات حتی می توانند یک محصول خاص را در موقعیتی رقابتی قرار دهند و به افزایش تقاضا برای آن محصول منجر شود. برای مثال شما ممکن است یک محصول را از طریق یک شبکه خبری به دیگران معرفی کنید و این اقدام شما باعث می شود که فروش این محصول افزایش پیدا کند و یا برعکس با یک شکست در زمینه بازاریابی مواجه شوید. بنابراین این نکته را هیچ گاه فراموش نکنید که فعالیت شما باید منجر به افزایش فروش شود. شاید تا الان متوجه شده اید که چرا در تمامی دنیا به بازاریابان حقوق بیشتری پرداخت می کنند.

امیداوریم این آموزش یک قدم شما را رشد داده باشد

برای "دوره آموزش بازاریابی(مقدماتی)" بیشتر

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان