در بازاریابی دیده شوید

در بازاریابی دیده شوید

آنچه که در بازاریابی برای شما باید اهمیت داشته باشد این است که دیده شوید. دیده شدن به این معناست که زمانی که فردی به دنبال محصول و خدمات شما می گردد، به راحتی بتواند شما را پیدا کند.

فرقی ندارد بزرگی تجارت تان چقدر است. چه کوچک و چه بزرگ، چه قدیمی و چه جدید همه به دنیال دیده شدن هستند.

دیده شدن یعنی شما همان جایی هستید که مشتریان شما هستند. همچنین زمانی که افراد به دنبال کالاهای مرتبط به شما هستند، شما در آنجا حضور داشته باشید.

دیده شدن حاصل چیست؟

می خواهیم در ادامه به این سوال پاسخ کامل دهیم.

به این پاسخ بسیار دقت کنید

دیده شدن در واقع حاصل جای گیری مناسب شما به عنوان تولید کننده و پیام های بازاریابی شماست. بنابراین می بینید که پیام های بازاریابی تا چه میزان از اهیمت بالایی برخوردارند. برای اینکه مشتریان و مخاطبان شما فعالیت های شما را ببینند و یا بشنوند باید در جای مناسبی قرار داشته باشید.

در جای مناسب قرار گرفتن به چه معناست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا کاملا به این مطلب پی ببرید.

در جای مناسب قرار گرفتن به این معناست که شما باید در جایی باشید که مشتریان شما به دنبال شما می گردند. 

مشتریان شما برای کسب اطلاعات بیشتر به چه جاهایی مراجعه می کنند؟

عوامل تاثیر گذار بر فعالیت شما کدام ها هستند؟

آیا مجامع خاصی وجود دارد که مشتریان شما در آنجا گردهم بیایند؟

پاسخ به سوالات بالا در واقع پاسخ سوالی است که شما به دنبال آن هستید. شما باید در جاهایی باشید که مشتریان هستند. شما هم باید در چنین جاهایی حضور داشته باشید. شناسایی چنین مکان هایی اولین گام برای کمک به مشتریان جهت یافتن شماست. مکان های تجمع مشتریان می تواند واقعی و مجازی باشد. برخی از شرکت ها خیال می کنند تنها با به کار بردن یک راهبرد بازاریابی آنلاین در فضای مجازی می توانند بازاریابی انجام دهند. هر چند این روش کمک شایانی به کاهش هزینه های شرکت می کند اما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که همه مشتریان شما از اینترنت اطلاعات مورد نیازشان را به دست نمی آورند.

افراد بسیار زیادی هستند که هنوز هم برای کسب اطلاعات به نمایشگاه ها و نشست های تجاری مراجعه می کنند.

زمانیکه شما متوجه شوید افراد زیادی چه از طریق فضای آنلاین و چه فضای واقعی در پی یافتن شما و محصولات شما هستند، باید خودتان را نشان دهید. به عبارتی در جای مناسب حضور داشته باشید تا بتوانید نیازهای مشتریان را پاسخ دهید. برای مثال حضور در نمایشگاه های تجاری و داشتن غرفه در آنها یکی از اقداماتی است که باید انجام دهید. حضور در نمایشگاه های تجاری، برگزاری کارگاه های آموزشی، تبلیغات روزانه در مطبوعات و رسانه ها و حتی دیدارهای حضوری با مشتریان از جمله اقداماتی هستند که باعث می شوند قعالیت شما دیده شوند.

زمانیکه مشتریان شما را پیدا کردند باید بتوانید اطلاعات ارزشمندی به آنها ارائه کنید و پیام های آنها باید برای شما جذاب و گیرا باشند. پیام های شما باید مرتبط باشند. آنچه که شما به مشتریان تان می گویید، باید حاوی نکات و مسائلی باشد که برای مشتریان شما مهم است. این اطلاعات شما باید به نوعی باشند که مشتریان شما بتوانند به طور عملی و واقعی از آن استفاده کنند. اگر اطلاعات شما واقعا مفید باشند مشتریان شما در دیدارهای بعدی خواهند گفت: این همان کسی است که اطلاعات بسیار مفیدی دارد.

در مرحله بعدی باید از مشتریان تان بپرسید گام بعدی آنها چه خواهد بود؟ گام بعدی ممکن است مراجعه به پایگاه اینترنتی شما باشد تا با محصول و یا خدمات شما بیشتر آشنا شوند یا تماس مستقیم با شما برای کسب اطلاعات جدید باشد.

البته باید گفت انجام این پروسه کار سهل و ساده ای نیست. نیمی از اجرای موثر کمپین بازاریابی این است که در جای درست و مناسب حضور داشته باشید و  نیمی دیگر این است که پیامی داشته باشید که مشتریان که بعدها با شما مواجه می شوند، شما را به خاطر داشته باشند.

برای "دوره آموزش بازاریابی(مقدماتی)" بیشتر

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان