در مسیر بازاریابی باید پایدار باشید

در مسیر بازاریابی باید پایدار باشید

در مسیر بازاریابی باید پایدار باشید

پیام های بازاریابی تان را باید قابل درک بسازید و سپس بر اساس آن عمل کنید

یکی از مهم ترین اصول ساخت پیام بازاریابی مناسب، پیگیری و مداومت در این امر است. شما باید برای اینکه بازاریابی تان کارآمد باشد با مشتریان تان ارتباط داشته باشید.

همچنین باید پیام ها را قابل درک تدوین کنید، و سپس بر اساس آن عمل کنید. اگر پیام بازاریابی بدون تعامل و همکاری با مشتریان باشد هیچ ارزشی نخواهد داشت. به یاد داشته باشید آن چیزی که اهمیت دارد این است که پیام های بازاریابی شما از طرف مشتریان مورد تایید قرار بگیرند نه از طرف شما یا شرکت تان و یا افراد نزدیک تان.

شما نباید در هر ارتباطی با مشتری لزوماً از یک زبان یکسان بازاریابی استفاده کنید. اما فراموش نکنید که باید در هر ارتباطی پیام و ایده مرکزی را تقویت کنید که برای حمایت از راهبرد فعالیت شما ایجاد شده است. زمانی که پیام ها به طور مداوم و متناسب در تعاملات مختلف با مشتری به او ارائه می شوند درک روشنی از شرکت، محصول یا خدمات برای مشتری ایجاد می شود و مشتری متوجه می شود که این محصول یا خدمات چگونه می تواند به او کمک کند تا مشکلی از مشکلات خود را رفع کند.

به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید مقاله مهمی در یک روزنامه یا مجله تجاری درباره شرکت شما و محصول جدید شما انتشار می یابد. یکی از مشتریان این مقاله را خوانده است، شرکت شما در یک نمایشگاه شرکت کرده است و نشست های بحث و بررسی هم برگزار می کند. همان مشتری نیز در یکی از این نشست ها شرکت می کند. هم زمان شما در اینترنت نیز تبلیغاتی قرار داده اید و مشتری نیز این تبلیغات شما را دیده است و اطلاعاتی از شما نیز کسب کرده است. روز بعد از نشست شما به او یک ایمیل می زنید و از او بابت شرکت در این همایش تشکر می کنید. با تمام این کارها شما خود را در موقعیتی قرار داده اید که از نظر مشتری یک شرکت ارزشمند به حساب بیایید. اما چیزی که در اینجا اهیمت دارد، تداوم این کارهاست. زیرا اگر این کارها تداوم نداشته باشد، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

برخی از شرکت هایی که چنین فلسفه ای دارند، سناریوهای مختلفی را اجرا می کنند. باید این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که همه این اقدامات با وجود اینکه از روی نیت خیر انجام می شوند اما زمانی که می خواهید تغییراتی را ایجاد کنید اغلب با عواقب ناخواسته ای روبه رو می شوید.

شرکتی را در نظر بگیرید که قصد دارد با به روزرسانی وبسایت خود محصول جدیدی را معرفی کند. هم چنین یک عبارت زیبا نیز برای معرفی انتخاب می شود اما ممکن است وبسایت آنقدر شلوغ شده باشد که آیتم جدید در آن به راحتی قابل مشاهده نباشد و یا ممکن است سایت دچار مشکل فنی بشود و مراجعه کنندگان دچار سردرگمی شوند. در چنین شرایطی نه تنها پیام بازاریابی خود را نرسانده اید بلکه باعث می شوید مشتری علاوه بر سوالات خود، سوالات جدیدی نیز در ذهنش نسبت به شما و محصول تان پیدا کند.

توجه داشته باشید که در هر فعالیتی از شرکت، از عنوان شرکت گرفته تا امضایی که در پایین ایمیل ثبت می کنید، از اظهارات رئیس شرکت تا ایمیلی که برای مشتریان می فرستید، از مسائلی که در کنفرانس های خبری اعلام می کنید تا اطلاعاتی که از طریق تبلیغات ارائه می دهید، باید پیام اصلی شرکت و فعالیت شما به شکل مداوم و مناسب تکرار شود و تلاش شود این پیام توسط مخاطبان شنیده شود.

برای "دوره آموزش بازاریابی(مقدماتی)" بیشتر

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان