در بازاریابی در دام بزرگ نمایی و اغراق نیفتید

در بازاریابی در دام بزرگ نمایی و اغراق نیفتید

در بازاریابی در دام بزرگ نمایی و اغراق نیفتید

ابداع فعالیت های مدرن و جذاب و طراحی و اجرای آنها بسیار خوب است، اما ممکن است این اقدامات برای همه موثر نباشد.

شما یک راهبرد مهیج دارید وپیامی که برای بازاریابی انتخاب کرده اید، مناسب و مرتبط است و علائق و خواتسه های مشتریان هم تناسب دارد. بعد از آن به یک طرح بازاریابی عملی نیاز خواهید داشت که با استفاده از آن بتوانید پیام های تان را به گوش مشتریان برسانید.

ابداع فعالیت های مدرن و جذاب و طراحی و اجرای آنها بسیار خوب است اما ممکن است این اقدامات برای همه موثر نباشد. گاهی اوقات تا زمانی که اقدامات تان را عملی نکنید، مسائل را درک نخواهید کرد. بنابراین تلاش کنید مسائل و موضوعات جدید را آزمایش کنید. مدرن و به روز باشید و گاهی اوقات هم کارهای عجیب و غریب انجام دهید اما این کار راهدفمند انجام دهید.

بسیار واضح است که درباره فناوری های مدرن و تکنیک های جدید بازاریابی هیجان زده شویم. اگر شما اگر به عنوان یک بازاریاب قصد انجام فعالیت های به روز را دارید مثل بازاریابی خیابانی، تولید ویدئوهای که به راحتی ارسال می شوند و یا تبلیغاتی که توسط خود مشتریان تولید می شوند، باید به یاد داشته باشید که همه این اقدامات در صورتی که منجر به فروش نشوند به هیچ دردی نخواهند خورد. اگر یک تکنیک برای مشتریان جذاب است یعی کنید از آن برای ارسال پیام های بازاریابی تان استفاده کنید.

اما اگر مشتریان و مخاطبان شما چندان با فناوری های جدید آشنا نباشند و برای مثال یوتیوب را نشناسند در آن صورت باید تاکتیک جدیدی را انتخاب کنید.

شما نیاز ندارید برای تاثیرگذاری دست به هر اقدامی بزنید. از دیدگاه راهبردی شما باید تعداد محدودی از فعالیت های اساسی را انتخاب کنید و این فعالیت ها را به خوبی انجام دهید. اگر تعداد محدودی از تاکتیک ها را به درستی انتخاب و آنها را به درستی اجرا کنید در آن صورت نتایجی را که کسب خواهید کرد به مراتب بهتر از نتایجی خواهد بود که از به کارگیری مجموعه درهم پیچیده از تاکتیک ها حاصل خواهد شد.

با توجه به آن ایجاد پایگاه اینترنتی کاری راحت و کم هزینه است این بدان معنا نیست که باید یک سایت اینترنتی بزرگ و پیچیده ایجاد کنید. گاهی یک سایت کوچک، با طراحی و محتوای خوب از سایتی با ظاهری بزرگ و حاوی اطلاعات غیرقابل استفاده و پیچیده مفیدتر است.

توجه داشته باشید اگر چند شرکت معتبر از بازاریابی ویروسی استفاده کرده و موفق شده اند این بدان معنا نیست که این شویه بازاریابی برای هر شرکتی موثر است. این شرکت ها استثنا هستند به همین علت هم چنین معروف و شناخته شده هستند. ممکن است شما یک تاکتیک بازاریابی استفاده کنید که قبلاً یک شرکت معروف از آن استفاده کرده و موفق بوده است اما این تاکتیک در حوزه فعالیت شما هیچ تاثیری نداشته باشد.

به یاد داشته باشید یک تاکتیک معادل یک راهبرد یا استراتژی بازاریابی نیست. مجموعه ای از تاکتیک های درهم تنیده و مرتبط یک راهبرد را تشکیل می دهند. به کارگیری مجموعه ای از تاکتیک ها به شما کمک می کند که بتوانید با استفاده از شیوه های مختلف پیام بازاریابی تان را مشتریان ارسال کنید. به کارگیری تاکتیک های مختلف باعث می شود که امکان دستیابی مشتری به پیام شما افزایش بیابد.

تمرکز بر کمپین بازاریابی و تلاش بهبود آن دستیابی شما به اهداف تعیین شده را تسهیل خواهد کرد. بنابراین تمرکز بر کیفیت بازاریابی چندان مهم نخواهد بود. برای ارزیابی کیفیت کیفیت کمپین بازاریابی عواملی مانند میزان تناسب پیام با علائق و خواسته های مشتری و چگونگی ارسال موثر پیام مورد ارزیابی قرار می گیرند. در نهایت این مشتریان شما هستند که به شما می گویند این کمپین بازاریابی شما موثر و کارامد است یا خیر.

برای "دوره آموزش بازاریابی(مقدماتی)" بیشتر

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان