دو معیار مهم برای سنجش بازاریابی ایمیلی

دو معیار مهم برای سنجش بازاریابی ایمیلی

دو معیار مهم برای سنجش بازاریابی ایمیلی

ارسال ایمیل در مواقعی می تواند به افزایش فروش و گاهی هم به کاهش فروش شما منجر شود. اما سوال این است چرا 98 درصد بازاریابان با وجود دانستن این مساله همچنان از آن استفاده می کنند؟

در طول سالیان اخیر دست اندکاران تبلیغات، از نتایج مطالعات رفتارشناسان استفاده کرده اند. ایده بنیادین در این شیوه این است که با شناسایی رفتارها و علائق مشتریان تبلیغات مناسب برای آنها تهیه و ارسال می شود. این مفهوم باید با لحاظ کردن همه ابعاد بازاریابی ایمیلی مورد استفاده قرار بگیرد.

شما زمانی به اهمیت این شیوه بازاریابی پی خواهید برد که بدانید میزان موفقیت بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ برای مشتریان با دو معیار مورد ارزیابی قرار می گیرند.

این دو معیار عبارتند از:

  • میزان مراجعه به محتوای ایمیل
  • میزان مراجعه به لینک های قرار داده شده در متن ایمیل

اگر شما بتوانید پیام هایی متناسب با علائق و خواسته های مشتریان برای آنها ارسال کنید، در آن صورت میزان واکنش مشتریان به پیام های شما افزایش خواهد یافت. افزایش واکنش و پاسخ مشتریان به پیام های شما باعث می شود شما به شکل بهتری بتوانید آنها را راهنمایی کنید. در چنین وضعیتی شما می توانید به توافقات بیش تری با مشتریان دست بیابید و افزایش توافقات هم به معنای افزایش فروش محصولات و خدمات شما خواهد بود.

تفاوتی نمی کند که محصول شما پانصد هزار تومان باشد یا پنجاه هزار تومان اگر بتوانید پیام های تان بر اساس رفتارها و علائق مشتریان تدوین کنید، پیام های بازاریابی شما برای آنها معنادار خواهند بود و این تناسب به موفقیت بیش تر شما کمک خواهد کرد.

برای "دوره آموزش بازاریابی(مقدماتی)" بیشتر

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان