اصلی ترین بخش یک پیام بازاریابی

اصلی ترین بخش یک پیام بازاریابی

اصلی ترین بخش یک پیام بازاریابی

مهم ترین مساله در پیام بازاریابی این است که از دیدگاه های دیگران درباره پیام ها و فعالیت های بازاریابی تان، جویا شوید.

محتوا، اصلی ترین بخش یک پیام بازاریابی است. بررسی محتوای پیام های بازاریابی کار آسانی است. می توان از یکی از اعضای تیم درخواست کرد محتوای این پیام ها را به طور مکرر بررسی کند. در مجموع درخواست از دیگران برای بررسی محتوای پیام های بازاریابی شما کار آسانی است.

حال که این کار تا این حد آسان است، پس سختی این کار در کجاست؟ چرا پیام های بازاریابی تاثیرات متفاوتی دارند؟ برخی بسیار کارآمد و برخی هیچ تاثیری ندارند؟

آن چیزی که دشوار است این است که شما بخواهید مشخص کنید دقیقا به چه کمکی نیاز دارید. زمانی که شما از دیگران درخواست می کنید که نظرشان را درباره بازخورد کار یا پیام بازاریابی تان بیان کنید، شما زمینه را برای ارائه هر نوع اطلاعاتی از سوی آنها فراهم می کنید. چه شما بخواهید و چه نخواهید معمولاً در چنین مواقعی افراد نکاتی را درباره مسائل دستوری و نگارشی به شما گوشزد می کنند. اما این اطلاعات چندان مهم نیستند زیرا قطعاً شما در موقع انتشار پیام نمی خواهید غلط های نگارشی داشته باشد و ویراستار شما به این موضوع توجه خواهد کرد. زمانی که شما درباره ابعاد دستوری و ویراستاری تردید دارید، می توانید از یک ویراستار کمک بخواهید.

بنابراین بحث اصلی اینجاست که مشخص کردن نوع کمکی که شما در هنگام بررسی مجدد محتوای پیام های بازاریابی به آنها نیاز دارید، کار دشواری است. زمانی که از افراد درخواست کمک می کنید تا پیام های بازاریابی تان را بررسی کنند، این سوالات را از آنها بپرسید:

  • آیا این پیام بازاریابی معنادار است؟
  • آیا رابطه ای میان بخش های مختلف این پیام وجود دارد؟
  • آیا ایده های موجود در این پیام ها از تناسب منطقی برخودارند؟
  • شما از این پیام ها چه نکته ای را دریافت می کنید؟
  • به نظر شما این پیام ها باید حاوی چه نکاتی باشد؟

این سوالات و سوالات دیگر مانند این ها، رهنمودهای خوبی برای آن چیزی که شما درخواست کرده اید، ارائه می کنند. اما زمانی که شما از دیگران درخواست کمک می کنید بدون آن که مشخص کنید انتظار چه نوع کمکی را از آنها دارید، آنها نمی توانند کمک خاصی به شما بکنند.

بعد از بررسی محتوای پیام با کمک افراد دیگر و طرح سوالات فوق از آنها، شما اطلاعاتی را درباره محتوای پیام های بازاریابی جمع آوری کرده اید. اما سوالی که در اینجا مطرح است این است که با این اطلاعات باید چه کار کنید؟

شما باید اطلاعاتی را که جمع آوری کرده اید، مطالعه کنید و سوالاتی از ارائه کنندگان این اطلاعات بپرسید تا به این شکل آنها متوجه شوند که اطلاعات شان برای شما مهم هستند و در آینده نیز در صورت اینکه خواهان کمک شما باشند، شما به آنها کمک خواهید کرد. در مرحله بعدی با بررسی اطلاعات جمع آوری شده آنها را به سه بخش اطلاعات مرتبط، شخصی و سازمانی تقسیم بندی کنید و از میان این اطلاعات بخش هایی را که مفید است برای اصلاح و جذابیت بیشتر پیام های تان استفاده کنید.

مسئله مهم آن است که دیدگاه های دیگران را درباره پیام ها و فعالیت های بازاریابی تان جویا شوید و از کمکی که آنها ارائه می کنند، قدردانی کنید و در نهایت آنچه را که به نفع فعالیت شما و مشتریان شما است مورد استفاده قرار دهید و در این مرحله باید از خودتان سوال کنید که آیا پیام روشن، متناسب و جذابی برای مشتریان ارسال می کنید یا خیر؟ البته هیچ کس بهتر از خود مشتریان جواب این سوال را نمی دانند.

برای "دوره آموزش بازاریابی(مقدماتی)" بیشتر

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان