برای برنامه بازاریابی یک جدول زمانی مشخص کنید

برای برنامه بازاریابی یک جدول زمانی مشخص کنید

برای برنامه بازاریابی یک جدول زمانی مشخص کنید

تعیین جدول زمانی برای انجام فعالیت های مختلف علاوه بر اینکه به شما کمک می کند که انجام آن فعالیت را شروع کنید، یک سود و منفعت دیگری هم دارد.

آیا می دانید بر اساس یک قاعده کلی هر فردی زمانی که بر اساس یک جدول زمانی کاری را انجام می دهد، موفقیت بیش تری کسب می کند. تعیین جدول زمانی باعث می شود که افراد احساس اضطرار داشته باشند و بدانند که زمان برای آنها نامحدود نیست. زمانی که شما برای انجام فعالیتی جدول زمانی تعیین می کنید این اقدام باعث می شود که برای شروع فعالیت نقطه ای داشته باشید. بازاریابی جدول زمانی ممکن است بر اساس فصول خرید باشد یا بر مبنای جریان های رایج در صنعت شکل بگیرد. در مجموع زمانی که شما جدول زمانی تعیین می کنید این اقدام باعث می شود به شکل هماهنگ تری با اعضای تیم برای دستیابی به اهداف تلاش کنید.

زمانی که شما برای انجام فعالیتی جدول زمانی تعیین می کنید، بعد از اتمام آن طراحی و برنامه ریزی مورد نیاز برای عمل کردن به آن، فعالیت را شروع کنید. اگر بتوانید مشخص کنید در جریان انجام فعالیت تان چه مسائل و رویدادهایی به وقوع خواهند پیوست، می توانید گام های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف و نتایج پایانی را مشخص کنید.

در صورت نیاز می توانید در درون یک جدول زمانی یک جدول زمانی دیگری را مشخص کنید. تعیین جدول زمانی برای یک فعالیت می تواند آغازی برای تعیین جدول زمانی مورد نیاز فعالیت دیگری باشد. برای مثال فرض کنید قبل از تعیین راهبرد چاپی و شکل بسته بندی یک محصول خاص، نیاز دارید دفترچه آموزش استفاده از این محصول و اطلاعات مربوط به آن را تکمیل کنید. بنابراین در چنین وضعیتی گروه مسئول تهیه و محتوای آن را در اختیار بخش بسته بندی محصول قرار دهد. گروه بسته بندی محصول باید هزینه های حاشیه ای محصول را به بخش مالی اعلام کند تا این بخش بتواند هزینه های حاشیه ای محصول و معیارهای قیمت گذاری آن را تعیین کند. این روند به همین شکل از ابتدای تولید محصول تا مرحله فروش ادامه می یابد.

تعیین جدول زمانی برای انجام یک فعالیت باعث می شود که شما خود را در قبال روند اجرا و تکمیل آن به خودتان و اعضای تیم تان پاسخگو بدانید. شما می توانید بر اساس جدول زمانی نهایی، خود را به اجرای یک برنامه خاص متعهد کنید.

فرض کنید قصد دارید محصولی را در فصل پاییز و در چارچوب کمپین فروش مدارس معرفی کنید. چند ماه قبل از رسیدن زمان موعد شما باید اطلاعات مرتبط با این محصول را کاملاً آماده کنید تا بتوانید با استفاده از این اطلاعات پیام یا پیام های بازاریابی آن را تهیه و تدوین نمایید. همچنین باید تصاویر مورد نیاز در کمپین بازاریابی را هم از قبل مشخص و آماده کنید.

بدون تهیه محتوای مورد نیاز مانند اطلاعات مرتبط، پیام های بازاریابی و تصاویر مورد نیاز، نمی توانید هیچ کمپینی را درباره معرفی یا فروش این محصول انجام دهید. تیم شما می داند که مشتریان به چه اطلاعاتی نیاز دارند و باید این اطلاعات را تهیه کنند.

تعیین جدول زمانی برای انجام فعالیت های مختلف علاوه بر آنکه به شما کمک می کند که انجام آن فعالیت را شروع کنید یک سود و منفعت دیگری هم دارد. جدول زمانی تعیین می کند که شما کجا و در چه مرحله ای باید یک فعالیت را متوقف و فعالیت دیگر را شروع کنید.

ما معمولاً تمایل داریم که به شکل مداوم آن چه را که انجام می دهیم مورد تجدید نظر قرار دهیم و آن را بهبود بخشیم. اما به خاطر داشته باشید که نمی توانید با توجیه بهبود و تجدیدنظر درباره محصول یا خدمات تان، برنامه کلی را به تاخیر بیندازید. در مراحلی باید اقدامات جنبی را متوقف کرد زیرا محصول باید به بازارهای فروش ارسال شود و کمپین بازاریابی و فروش آن باید پویا و مداوم باشد.

شما در هر بخشی که فعالیت می کنید برای خودتان اهدافی داشته باشید. اگر نتوانید شرکت، محصول یا خدمات تان را معرفی کنید قادر نخواهید بود به تعهدتان عمل کنید. در بسیاری از موارد کارها در دقایق و لحظات پایانی انجام می پذیرند.

برای "دوره آموزش بازاریابی(مقدماتی)" بیشتر

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان