پیام بازاریابی باید جذاب باشد

پیام بازاریابی باید جذاب باشد

پیام بازاریابی باید جذاب باشد

برخی از شرکت ها و کسب و کارها هستند که همواره دوست دارند تا لقمه را مستقیم وارد دهان نکنند و از راهکارهای پیشرفته و به قول خودشان مدرن استفاده کنند تا بتوانند راهکاری ارائه دهند. شما باید به عنوان فردی که یا صاحب کسب و کار هستید و یا یک بازاریاب و در حال مطالعه این مقاله آموزشی هستید، بدانید:

تنها چیزی که برای مشتریان شما اهمیت دارد و به آن فکر می کنند این است که محصول شما و یا خدمات شما چگونه در حل کردن مشکلات شان به آنها کمک خواهد کرد.

یک سوال از خودتان بپرسید. تا کنون شما از طریق تمامی راه هایی که می توانستید پیام های بازاریابی شرکت های مختلف را ببنید، چند نمونه از پیام بازاریابی را به خاطر دارید؟

بنابراین می بینید که این پیام ها صرفا به دلایلی در ذهن شما ماننده اند و تعداد شاید میلیون ها پیام بازاریابی دیگر را اصلا به خاطر ندارید. دلیل اینها چیست؟ چرا برخی پیام ها حتی تا سال ها در ذهن آدم می ماند و برخی حتی یک دقیقه نیز در ذهن جای نمی گیرند؟

دلایل مختلفی را می توان برای این موضوع در نظر گرفت ولی می خواهیم مهم ترین دلیل آن را بررسی کنیم.

خود شما بارها پیام های بازاریابی را دیده اید که جذاب و گیرا نیستند. بنابراین پیام بازاریابی باید جذاب و گیرا باشد. حال برای اینکه بتوانیم پیامی جذاب درست کنیم باید چه نکاتی را رعایت کنیم و چه کارهایی را انجام دهیم؟

برای آنکه بتوانید پیامی جذاب و گیرا و مستدل بنویسید در ابتدا همه نکاتی را که می خواهید درباره فعالیت تان، مزایای آن و همچنین تاثیر آن در حل مشکل یا مشکلات مشتری در پیام بازاریابی تان ذکر شوند را بنویسید. در اینجا باید این نکته را بخاطر داشته باشید که تنها از دیدگاه شرکت به این قضیه نگاه نکنید. به عبارتی اصلا برای یک مشتری اهمیتی ندارد که چرا یک ایده خاص از دیدگاه شرکت خوب است. یا چرا شرکت راهبرد خاصی در فعالیت های خود پیگیری می کند. تنها چیزی که مشتریان شما به آن فکر می کنند این است که شرکت چگونه مشکلات آنها را حل خواهد کرد.

زمانی که روند خلق و توسعه پیام های بازاریابی تان را شروع می کنید به یاد داشته باشید که این سوال بسیار مهم بسیاریاز مشتریان پاسخ دهید:

این شرکت، محصول و یا خدمات آن چه نفع و مزیت و کارکردی می تواند برای من داشته باشد؟

همچنین باید به این سوالات نیز پاسخ دهید:

این محصول و یا خدمات چقدر به من سود می رساند؟

چه تفاوتی میان این شرکت و دیگر گزینه های موجود وجود دارد؟

نکته بعدی که در هنگام نوشتن پیام بازاریابی تان باید به آن توجه کنید این است که مسائلی را مورد توجه قرار دهید که واقعا برای مشتریان شما مهم استو از تمرکز بر روی مسائلی که شما فکر می کنید برای آنها مهم هستند، خودداری کنید.

بر اساس پاسخی که به سوال اول داده می شود شما می توانید بگویید که محصول و یا خدمات شما چگونه به مشتریان کمک می کند. هر چند برای فعالان بازاریابی دشوار است اما سعی کنید بیش از حد توجه توجه خود را بر روی بیان ویژگی های خاص متمرکز نکنید. محصول شما درست مانند فرزند شماست. شما به خوبی می دانید که چقدر دشوار است که درباره خوبی ها و ویژگی های مثبت و متمایز فرزندتان صحبت نکنید. اما سعی تان را بکنید. به مشتریان تان بگویید که فلان ویژگی خاص محصول شما چه نفعی برای آنها دارد و چگونه به آنها کمک خواهد کرد مشکل شان را حل کنند. ممکن است ویژگی شما این باشد که محصول شما در نوع خود سریع ترین در بازار است پس به مشتری کمک می کند تا از اتلاف وقت خود جلوگیری کند.

نکته سوم در هنگان نوشتن پیام بازاریابی این است که سعی کنید پیام های بازاریابی تان شخصی باشد. منظور این است که با پرسیدن سوالتی از مشتریان به آنها کمک کنید تا با چالش هایی که با آن روبه رو هستند، خلاصی یابند. ممکن است مشتریان شما بعد از مواجه با سوالات شما به فکر فرو بروند و بگویند چقدر جالب! من تا حالا به این مساله فکر نکرده بودم. باید به این پیشنهاد شما بیشتر فکر کنم. در اینجا شما موفق شده اید توپ را در زمین مشتری بیندازید و می توانید در پرورش این ایده به مشتری کمک کنید. شما همچنین می توانید برای ارزیابی پیام تان از مشتریان دیگر نیز کمک بگیرید. این نکته را به یاد داشته باشید پیام شما زمانی گیرا و جذاب است که از سوی مشتریان شما مطرح شده باشد. اگر شرکتی به مشتریان خود بگیود که فلان محصول خوب است شاید مشتریان به راحتی این مساله را باور نکنند. اما اگر مشتریان در مورد مزایای خاص و یا حل کردن مشکل شان بعد از مصرف محصولات شما با همدیگر صحبت کنند در این صورت به راحتی این حرف را خواهند پذیرفت. خبرهای شرکت شما، نقل قول های آن، موفقیت محصولات و خدمات آن و همجنین مطالعات موردی در مورد شرکت و محصول شما ابزار بسیار مفیدی هستند که می توانید با بیان آنها برای مشتریان تان آنها را متقاعد کنید که کالا و خدمات شما برای آنها مفید و موثر هستند.

در نهایت همیشه باید برای پاسخگویی به سوالات احتمالی مشتریان آماده باشید و صحبت های بعدی در مواجه با مشتریان را پیش بینی کنید. مشتریان مختلف تمایل دارند از ابعاد متفاوت محصول و خدمات شما استافده کنند. این بدان معنا است که درپیام های بازاریابی تان باید به ابعاد مختلف کالا و خدمات تان تاکید کنید. به عبارت دیگر باید هر پیام بازاریابی را به چند ورایت مختلف تدیون کنید و روایت های مختلفی از هر پیام را در اختیار داشته باشید. شما در هر روایت از پیام تان بر یکی از ابعاد و ویژگی های محصول یا خدمات تان تاکید می کنید. شما می توانید در پیام های بازاریابی تان پیشنهادات زیر را به مشتریان ارائه دهید:

درباره محصول و یا خدمات ما بیشتر یاد کنید.

محصول و یا خدمات را ما را ببینید

با ما تماس برقرار کنید

همین حالا از ما خرید کنید

به عبارتی شما باید روایت های مختلف از پیام های بازاریابی تان در اختیار داشته باشید. اجازه ندهید که این مساله شما را به دردسر بیندازد. اگر نتوانید در فرآین جذب مشتری پیشنهادات مختلفی را به آنها ارائه کنید در آن صورت ممکن است مشتریان تان را از دست بدهید. در جریان فرآیند جذب مشتری با آنها همراهی کنید و در هر مرحله نکته ای یا مساله جدیدی رادرباره شرکت، محصول و یا خدمات تان را به آنها ارائه کنید. این فرآیند باید مستقیم و صریح باشد زیرا اگر مشتری نداند که در پروسه ای که مشارکت می کند چه منفعتی کسب خواهد کرد و اگر نداند چه کاری باید درباره آن انجام دهد در آن صورت همه تلاش های شما برای جذب مشتریان بی نتیجه خواهد بود.

برای "دوره آموزش بازاریابی(مقدماتی)" بیشتر

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان