برای مشتریان تان اوقات لذت بخشی ایجاد کنید

برای مشتریان تان اوقات لذت بخشی ایجاد کنید

برای مشتریان تان اوقات لذت بخشی ایجاد کنید

گاهی اوقات پیش می آید که شما قصد دارید تا با شوخی و بذله گویی با مشتری ارتباط برقرار کنید. نکته مهمی که در به کارگیری شوخ طبعی و بذله گویی در بازاریابی باید رعایت کنید این است که مطمعن شوید در جای مناسب به کار گرفته شود و به نوعی به مشتری مورد نظر شما مربوط باشد.

توجه داشته باشید که نباید شرکت، محصول یا خودتان را بیش از حد عبوس و جدی نشان دهید. بذله گویی و خوش خلقی یکی از موثرترین شیوه ها برای ارتباط با افراد مختلف است.

صرف نظر از بزرگی و عظمت شرکت ها شما باید باور داشته باشید که مدیران آنها هم افرادی مانند دیگران هستند.

برای اینکه بتوانید به یک بازاریاب شاد و بذله گو تبدیل شوید، باید بتوانید اصول و نکاتی را رعایت کنید. به عبارتی بذله گو بودن به معنای رفتارهای احمقانه نیست بلکه باید نکات و اصولی را یاد بگیرید تا تبدیل به یک بازاریاب حرفه ای شوید.

یک دیدگاه عمومی این است که برای جلب توجه شرکت های عظیم مانند "استیت فارم" یا "جنرال موتورز" باید واقعا سنتی، محافظه کار باشید و بسیار محترمانه برخورد کنید. به عبارت دیگر باید فردی خسته کننده باشید. منشا این تفکر معلوم نیست که از کجا سرچشمه گرفته است اما هر چه هست تفکر احمقانه ای است.

آیا می دانید مشتریان و مخاطبانی که شما به دنبال آن هستید در طول روز تعداد زیادی پیام جدی دریافت می کنند؟

بنابراین ممکن است یک بذله گویی تغییر جزئی در وضعیت این افراد ایجاد کند و لبخندی بر گوشه لبان آنها بنشاند. از این طریق می توان ارتباط ناخودآگاه خوبی را با شخص مورد نظر ایجاد کنید. شما ممکن است روز بسیار خوب و یا ناخوشایندی را داشته باشید و هر کدام از این احساسات را به مشتریان و مخاطبان منتقل کنید. بنابراین متوجه باشید که چه احساسی را به مشتریان منتقل می کنید.

آنچه که به طور سنتی به عنوان بازاریابی شرکت به شرکت شناخته می شود در واقع بازاریابی شخص به شخص است. در واقع زمانی که شما برای بازاریابی با افراد و اشخاص صحبت می کنید نه با شرکت ها. افراد هستند که پیشنهادات را مطرح و تصمیمات را اتخاذ می کنند.

مدیران اجرایی شرکت ها معمولاً افراد باهوشی هستند. آنها به راحتی متوجه تفاوت میان اقدامات تبلیغاتی و اطلاع رسانی می شوند. اگر موضوعی که به آنها ارائه می شود، جدی باشد آنها متوجه این مساله می شوند. آنها نیازی به یادآوری مداوم شما ندارند. به یاد داشته باشید که باید به جنبه جدی تجارت و فعالیت های تجاری توجه کنید اما این بدان معنا نیست که فعالیت های بازاریابی شما بیش از حد جدی باشند. گاهی اوقات بازاریابی که در بخش بازاریابی شرکت تان فعالیت می کند، باید درسهایی را از بازاریابی شرکت به مشتری فراگیرند. بذله گویی و شوخ طبعی در بازاریابی فرد به فرد بیشتر رواج دارد.

در برخی از پایگاه های اینترنتی نمونه های تبلیغاتی که بر مبنای بذله گویی و شوخ طبعی شکل گرفته اند، جمع آوری شده است که از جمله انها می توان به سایت veryfunnyads اشاره کرد که در آن اکثر موارد تبلیغاتی که در جهان بر مبنای شوخ طبعی ایجاد شده، جمع آوری شده است.

شوخ طبعی در بازاریابی می تواند به شکل دیداری، گفتاری یا نوشتاری باشد و از منابع مختلف مانند حوادث جاری، زندگی اشخاص یا رفتارهای عمومی سرچشمه گرفته باشند. نکته مهم در به کارگیری شوخ طبعی و بذله گویی در بازاریابی آن است که مطعن شوید در جای مناسب به کار گرفته می شود و به نوعی به مشتری مورد نظر شما مرتبط باشد. برای مثال نمی توان بدون هیچ پیش زمینه مشخصی برای یک مدیر ارشد لطیفه هایی را تعریف کرد اما می توان در مذاکره با این افراد اشاراتی به نکات خنده دار مثلاً یک برنامه تلویزیونی داشت.

بذله گویی هم مانند دیگر پیام های بازاریابی است. باید در انتخاب آن برای مخاطبان و مشتریان دقت کرد. بذله گویی و شوخ طبعی باید به شما کمک کند که بتوانید منظورتان را به شکل بهتری برای مشتریان بیان کنید. بذله گویی باید با مشتریان تناسب داشته باشند و باید به نوعی باشد که آنها با شنیدن دوباره این بذله گویی ها به یاد شما و شرکت و فعالیت شما بیفتند

برای "دوره آموزش بازاریابی(مقدماتی)" بیشتر

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان