هر کسی خود را یک متخصص بازاریابی می داند

هر کسی خود را یک متخصص بازاریابی می داند

هر کسی خود را یک متخصص بازاریابی می داند

جالب است که بدانید وقتی شما خود را به عنوان بازاریاب معرفی می کنید، بسیاری از افراد فکر می کنند که این کار را بهتر از شما و حرفه ای تر انجام می دهند. آیا این را می دانستید که همه همسایه گان و آشنایان و دوستان شما درباره کمپینی که راه اندازی می کنید، صاحب نظر هستند!

 به عنوان مثال وقتی تا می شنوند شما کمپینی را راه اندازی نموده اید، می گویند من اگر جای شما بودم فلان کار را انجام می دادم یا فلان بخش را اجرا نمی کردم و اظهار نظرهایی از این نوع.

به نظر شما چرا افرادی که در حرفه های دیگر هستند به خود این اجازه را می دهند که درباره حرفه شما نظر بدهند و به شما بگویند چه کار کنید یا نکنید؟

شما هرگز به یک مهندس نمی گویید که برای حل یک مشکل فنی چه کار باید کند. شما هرگز به یک پزشک نمی گویید که چگونه یک بیماری را تشخیص دهد. هرگز به یک وکیل نمی گویید که چگونه پرونده ای را که در اخیتار دارد، پیگیری کند. با این حال مهندسان، پزشکان و وکلا احساس می کنند می توانند درباره جدیدترین تبلیغات تلویزیونی شما نظر بدهند. اما واقعیت آن است که حتی مدیران شرکت ها و فعالیت هایی که به عنوان بازاریابی برای آنها کار می کنیم، از دشواری و چالش های حرفه ما مطلع نیستند.

بازاریابی چیزی نیست که بتوان آن را با جلب نظر همگان و از طریق دستیابی به اجتماع کلی آن را انجام داد. البته در مرحله قبل از تدوین کمپین بازاریابی و در مرحله تراوش ذهنی، جمع آوری ایده ها و داده های مختلف درباره آن اقدام بسیار مفیدی است. در این مرحله هر چه شما ایده ها و نظریات مختلف و متنوع بیش تری در اختیار داشته باشید، نتیجه نهایی بهتر خواهد بود. همچنین بسیار مفید است که شما ایده های خودان را درباره کمپین بازاریابی را با افرادی که خارج از تیم شما هستند، مورد ارزیابی قرار دهید. حتی می توانید قبل از اجرای طرح تان آن را در جمع های دوستانه مطرح کنید و واکنش های دوستان و اطرافیان تان را درباره آن به دست بیاورید.

برای "دوره آموزش بازاریابی(مقدماتی)" بیشتر

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان