میان عوامل مختلف کمپین بازاریابی تان هماهنگی برقرار کنید

میان عوامل مختلف کمپین بازاریابی تان هماهنگی برقرار کنید

میان عوامل مختلف کمپین بازاریابی تان هماهنگی برقرار کنید

شما هر روز با هزاران پیام محتلف مواجه هستید که برخی از آنها شخصی و برخی هم حرفه ای هستند. برخی معتقدند اینترنت همه کانال های جدید ارتباطی را ایجاد کرده است. صرف نظر از عوامل موثر در انتشار این میزان پیام در دوران جدید تاثیر حاصل از این وضعیت یکسان است. اکثر شهروندان آمریکا با این میزان از پیام های بازاریابی کنار آمده اند.

یک فضایی در بازاریابی شکل گرفته است که اکثر مخاطبان دوست ندارند نه برای آنها ایمیل و اس ام اس ارسال شود. سوالی که در اینجا مطرح است این است که در چنین فضایی بازاریابان چگونه قادر هستند پیام های خود را برای مشتریان ارسال کنند؟

پاسخ این سوال این است که در چنین فضایی تنها از طریق یک کمپین بازاریابی در هم تنیده پیام ها را برای مشتریان ارسال کرد.

کمپین بازاریابی در هم تنیده ترکیبی از عوامل و شیوه های مختلف بازاریابی با هم با هدف دستیابی موثرتر و بهتر به اهداف است. این همان موردی است که در آن یک بعلاوه یک به جای 2 می شود 3.

این همان چیزی است که می گوییم حاصل جمع عوامل تشکیل دهنده یک کلیت یا یک واحد، بسیار بیش تر از تک تک اعضای تشکیل دهنده آن است. به عبارتی دیگر:
هر چند حاصل جمع یک بعلاوه یک می شود 2 اما در واقع حاصل جمع دو واحد مجزا در عمل بیش تر از عدد 2 است. به عمین علت شاید بتوان گفت:

یک بعلاوه یک می شود سه

تاکتیک های مستقل بازاریابی مانند برگزاری کنفرانس خبری، شرکت در نمایشگاه ها یا تاکتیک ارسال ایمیل برای مشتریان تاثیر بسیار کمی در جذب مشتری دارند. اما زمانی که ین تاکتیک ها در چارچوب یک راهبرد در هم تنیده بازاریابی با هم ترکیب می شوند، بسیار تاثیرگذارتر می شوند. این تاکتیک ها به همراه تاکتیک های دیگر مبنای طرح بازاریابی می شوند و در نهایت دستیابی به اهداف را تسهیل تر می کنند. به نظر می آید که ترکیب عوامل و شیوه های مختلف بازاریابی باید آسان باشد اما اغلب مسائلی که به نظر ساده می آیند بسیار دشوار هستند.

فرآیند تولید یک نمایش را در نظر بگیرید. هر کدام از بازیگران نقش خود را می داند. هر کدام از آنها می دانند که چه زمانی باید بر روی صحنه ظاهر شود و چه کاری را انجام دهند. کمپین در هم تنیده و به هم پیوسته بازاریابی هم چنین کارکردی دارد. هر فردی مسئول ایجاد یکی از عوامل کمپین بازاریابی است.

برای مثال مسئول روابط عمومی، طراح گرافیگی یا مدیر سایت هر کدام باید نقش و کارکرد خود را در روند تولید و اجرای کمپین بازاریابی بدانند.

هماهنگی میان عوامل مختلف کمپین بازاریابی باعث می شود که روند تولید و اجرای کمپین به خوبی پیش برود. هماهنگی میان عوامل باعث می شود که مخاطبان شما هم از ارتباط با شما لذت ببرند زیرا کمپین بازاریابی شما سازمان یافته و پرانرژی است و بدون هیچ اشتباهی و کم و کاستی به پیش می رود. هماهنگی میان اعضای کمپین بازاریابی باعث خواهد شد مخاطبان آن را فراموش نکنند.

شما می خواهید کمپین بازاریابی برای مخاطبان و مشتریان جذاب باشد و آنها شرکت و پیام شما را برای همیشه به یاد داشته باشند و محصول و خدمات شما را در هنگام خرید یکی از گزینه های آنها باشد.فراموش نکنید زمانی که شما پیام ها و تاکتیک های بازاریابی تان را با هم هماهنگ می کنید تاثیر آن عمیق تر می شود و به زودی هم فراموش نخواهد شد.

برای "دوره آموزش بازاریابی(مقدماتی)" بیشتر

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان