تغییر بخشی از روند بازاریابی است

تغییر بخشی از روند بازاریابی است

تغییر بخشی از روند بازاریابی است

کسب آخرین اطلاعات و اخبار درباره حوزه فعالیت تان تنها یک ویژگی خوب نیست بلکه یکی از الزامات مورد نیاز برای هر بازاریابی است.

برای برخی از مردم پیگیری جریان های جدید و مدرن در حوزه فعالیت شان به یک عادت تبدیل شده است اما برای برخی این کار رنج آور است و به همین علت هم چندان به آن توجه ندارند. شما می دانید که برای حفظ سلامتی باید کمتر غذا بخورید و بیشتر فعالیت های بدنی انجام دهید اما این بدان معنا نیست که همیشه این کار را انجام می دهید. شما باید بدانید که به وبسایت های معروف در حوزه فعالیت تان سر بزنید تا از به روزترین اطلاعات آگاه شوید.

کسب آخرین اطلاعات و اخبار درباره حوزه فعالیت تان تنها یک ویژگی خوب نیست بلکه یکی از الزامات مورد نیاز برای هر بازاریابی است.

شما بابد از تحولات حوزه فعالیت تان مطلع شوید تا بتوانید در زمانی که تغییرات به وقع می پیوندند در موقعیت مناسبی قرار داشته باشید و پیام های بازاریابی مناسبی برای مشتریان ارسال کنید.

فرض کنید یکی از رقبای شما با مشکلی در تولید مواجه می شود، شما در چنین مواقعی چه واکنشی نشان می دهید؟ آیا با یک برنامه ریزی سریع سعی در جذب مشتریان رقیب تان می کنید؟

دقیقا به همین شکل است. شما بدون توجه به اینکه برای رقیب تان چه مشکلی به وجود آمده، سعی در جذب مشتریان آنها می کنید.  شما در چنین مواقعی در واقع مشتریان رقیب را مورد هدف قرار می دهید. چنین رورندی در مورد مسائل قانونی نیز صدق می کند. اگر شما در حوزه فعالیت تان که باید در چهارچوب قوانین کار کنید، آمادگی تغییرات را نداشته باشید در این صورت این تغییرات قانونی به چالشی برای شما تبدیل خواهد شد.

فرض کنید دولت اعلام می کند از فلان تاریخ باید محصولی را که شما تولید می کنید، طبق استانداردهای جدید تولید کنید، اگر شما در روند تامین شرایط لازم برای تولید کالا با استاندردهای جدید تاخیر داشته باشید، قطعاً مشتریان را از دست خواهید داد.

عوامل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز بر فعالیت شما تاثیر می گذارند. برای مثال زمانی که قیمت بنزین در آمریکا افزیش می یابد، تولیدکنندگان خوردوهای بزرگ و پرمصرف برای افزایش و فروش محصولات خود با چالش مواجه می شوند. در مقابل شرکت های خودروسازی مانند تویوتا که می توانند خوردوهای کوچک و به صرفه تولید کنند، می توانند بیشترین فروش را انجام دهند. علت این فروش بیشتر نیز این است که شرکت تویوتا به مساله افزایش قیمت بنزین در تولید محصولات خود توجه می کند. حتی مسائل زیست محیطی مانند گرم شدن کره زمین هم می توانند حوزه فعالیت شما و فروش محصولات شما را تحت تاثیر قرار دهند.

هر چیزی در طول زمان تغییر می کند به همین علت شما باید نیازهای بازاریابی خود را بر اساس این تغییرات تعیین کنید و بتوانید همچنان به رقابت به رقبا ادامه دهید و همچنین باید تغییر شرایط بازاریابی و تغییر نیازهای مشتری را مورد توجه قرار دهید. یک قاعده خوب برای تدوین پیام بازاریابی این است که هر پیامی یک طول عمر مفید دارد که بسته به نوع فعالیت شما مدت عمر مفید آن حدود 12 الی 18 ماه است.

ممکن است برخی از مردم به ویژه فعالان حوزه بازاریابی با شنیدن جمله فوق عصبی و نارحت شوند. در آموزش قبلی در رابطه با اینکه باید شکل و نوع بیان پیام و ابزارهای بیان آن به طور مداوم تغییر کنند، صحبت کردیم و این به معنای تغییر ایده اصلی شما نیست

ایده اصلی پیام بازاریابی شما بدون تغییر می ماند اما کلمات و عباراتی که برای ارتباط با مشتریان به کار می گیرید، باید نوعی جدید و یادآور جریان های جدید در حوزه فعالیت شما باشند. برای مثال می توان در روایت های جدید از پیام بازاریابی تان به مسائل جاری فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی نیز اشاره کرد.

برای "دوره آموزش بازاریابی(مقدماتی)" بیشتر

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان